beoordelen en belonen: inspiratie

Beoordelen en belonenbeoordelen en belonen

Sander Spekle Manager HR&O at Vivare

Ik ben opzoek naar inspiratie op het gebied van beoordelen en belonen. Wie raden jullie aan en/of welke literatuur is interessant?

Maurik Dippel Hi Sander, Belangrijkste is de keuze tussen een continue 360 graden manier van reviewen en leren van feedback, of een jaarlijkse/eenmalige ronde. Dit betekent nogal wat voor de betrouwbaarheid van de data en de beoordeling en daarmee ook de onderbouwing en transparantie naar de mensen. We hebben zinvolle blogs gepost met diverse internationale auteurs en links voor je zoals bijgaandhttp://katch-app.tumblr.com/post/53926771572/no-feedback-no-gloryhttp://katch-app.tumblr.com/post/49352848079/6-tips-for-making-just-in-time-feedback-happen-in-your
De rest staat op onze twitter stream @HelloKatch. Succes en wijsheid!

Loes de Cock Hoi Sander, Als je zoekt naar een duurzaam ontwerp en de implementatie van HR instrumenten op deze onderwerpen, kijk eens op de Eprom website voor inspiratie. Groet, Loes

intrigerend en inspirerend

Ina Schut Dag Sander, Persoonlijk vind ik in het gehele pallet van aanbieders de visie van bureau Baarda zeer de intrigerend en inspirerend. Bijgaand de link en oordeel zelf. Ik wens je veel plezier en succes in je queeste  http://www.bureaubaarda.nl/publicaties.html.

Nel van Holst Ha Sander, Kijk eens op ttp://touchpoint.adp.nl/trending-topics/functioneren-beoordelen/ of neem even contact met me op voor meer gerichte achtergrondinfo.

Willem Peddemors Dag Sander, at is de achtergrond van je vraag? Beoordelen en belonen als onderdeel van de HRM cyclus: personeelsplanning/talentontwikkeling/functioneren/opleiden? Of is het meer een vraag vanuit “ranking” personeel en de beloning die daarbij hoort?

Performance en Potentieel

Martin van Halen Hoi Sander, ik heb mijzelf die vraag een aantal jaren geleden ook gesteld. Ik kan nu terugkijken op een succesvolle implementatie van Performance en Potentieel Proces. Indien je hierover meer wilt weten dan hoor ik wel van je.

Hilde Vehof Hallo Sander, je zou eens contact kunnen opnemen met Esther Rekers van Bruisend Personeelsmanagement: www.bruisendpersoneelsmanagement.nl. Veel succes!

Jelly van der Weerd Hoi Sander, literatuur waar ik nog vaak aan moet terug denken is de KITA (kick in the ass theory) van Herzberg. Herzberg stelt hier vooral de relatie tussen belonen en motivatie aan de orde.
Misschien heb je er wat aan. Succes!

Rolf Baarda Leuk die aanbeveling van Ina Schut. En ik ken haar niet eens! Als je mij een e-mailadres stuurt krijg je een boekje (pdf) toegezonden waarin die vernieuwende inzichten staan, alsook de implementatie bij een klant (door de CEO beschreven).

Sander Spekle Beste allemaal, Bedankt voor jullie feedback en suggesties. Ik ga er verder mee aan de slag en neem eventueel individueel contact met jullie op.

Marco Breunissen Per direct beschikbaar als: adviseur / beleids- of projectmedewerker

Het nieuwe beoordelen
http://www.allesoverhr.nl/Themas/Beoordelen%20-%20Het%20nieuwe%20beoordelen.aspx?thema={44EBD034-9C0C-4DF0-BCE2-E5EFEDFB327A} in de whitepaper leiderschap van 365.nl

teamleren en presteren

Alef Dekker Investor in People & Organisations    Hallo Sander, ik las dat jij bent op zoek naar inspiratie op het gebied van beoordelen en belonen. Ik zie dat je al een aantal tips/suggesties hebt gekregen.
Graag voeg ik er nog 1 bij, niet in de laatste plaats omdat ik van mening ben dat beoordelen goeddeels passé zou moeten zijn. Benader beoordelen en belonen eens niet vanuit de reeds geleverde prestaties (verleden), maar benader het eens vanuit het leren en ontwikkelen van medewerkers gekoppeld aan het realiseren van (team-) doelen in de (nabije) toekomst. Hierdoor krijg je de focus van de medewerkers, samen met hun leidinggevende, meer op het teamleren en presteren in de toekomst. Het gevolg van deze aanpak is ook dat het individuele leren en ontwikkelen & presteren makkelijker kan worden ingevuld. Belangrijk voordeel van deze aanpak is ook dat het eigenaarschap van leren en ontwikkelen & prestaties leveren worden versterkt. Daar heeft iedereen belang en voordeel bij. Er is natuurlijk meer te zeggen over deze aanpak en de voordelen die dit oplevert, maar dat valt buiten de context van jouw vraag. Ik hoop dat deze route je inspireert om de bekende paden eens te verlaten, dit om samen met (leidinggevende) medewerkers op weg te gaan naar het nieuwe ‘beoordelen en belonen’.

Leave a Reply